Kamis, 31 Desember 2015

A brief history of the Toyota Supra


The Supra Mark IV was shorter, lower and wider than its predecessor.
Automotive News
January 21, 2014 - 11:14 am ET

The Toyota FT-1 concept has triggered discussions as to whether it is a design study for a next-generation Supra sports car. Toyota Motor Chairman Takeshi Uchiyamada has publicly proclaimed that the brand needs a return of its iconic Supra. And CEO Akio Toyota's lead-footed racing habits lend credibility to the idea that he won't be bullied by bean-counters who feel a sports car doesn't make financial sense.
Toyota FT-1 konsep telah memicu diskusi apakah itu adalah studi desain untuk generasi Supra mobil sport. ketua Toyota motor Takeshi Uchiyamada secara terbuka menyatakan bahwa merek membutuhkan kembalinya ikon Supra-nya. 
What follows is a brief history of the Supra, to see what has come before:
Berikut ini adalah sejarah singkat dari Supra, untuk melihat apa yang telah datang sebelumnya:
1979 model year: Toyota introduces the Celica Supra Mk I, an offshoot of the Celica coupe, but wider, longer and more powerful. The Supra's 110hp 2.6-liter inline-6 engine was the first Toyota production engine to be equipped with electronic fuel injection. The Supra was available with a five-speed manual or four-speed automatic transmission, and came standard with four-wheel-independent suspension and disc brakes at all corners.
1979 model tahun: Toyota memperkenalkan Celica Supra Mk I, sebuah cabang dari coupe Celica, tapi lebih luas, lebih lama dan lebih kuat. 110hp 2.6-liter inline-6 mesin Supra adalah yang pertama mesin produksi Toyota akan dilengkapi dengan electronic fuel injection. Supra tersedia dengan manual lima kecepatan atau transmisi otomatis empat kecepatan, dan datang standar dengan suspensi dan rem cakram roda empat-independen di seluruh pelosok.
1981: Engine upgraded to 2.8 liters, 116hp.
1981: Mesin 2,8 liter upgrade ke, 116hp.
1982: A complete redesign with the Mark II edition, marking the arrival of Toyota's angular styling language. Longer and wider than its predecessor, but with a shorter wheelbase. Power under the hood jumps to 145hp with a twin-cam engine, with a 0-60 time of 9.8 seconds.
1982: Sebuah desain ulang lengkap dengan edisi Mark II, menandai kedatangan Toyota sudut bahasa styling. Panjang dan lebih lebar dari pendahulunya, namun dengan wheelbase lebih pendek. Listrik bawah tenda melompat ke 145hp dengan mesin twin-cam, dengan waktu 0-60 9,8 detik.
1986: This was the era of four-year product cycles. New sheet metal for the Supra Mark III was more refined, and the engine received a power boost to 200hp with a 3.0-liter inline-six. The Supra name was detached from the Celica nameplate.
1986: Ini adalah era siklus produk empat tahun. Lembaran logam baru untuk Supra Mark III adalah lebih halus, dan mesin menerima dorongan kekuatan untuk 200hp dengan 3.0-liter inline-enam. Nama Supra terlepas dari papan nama Celica.
1987: A turbocharged engine variant boosts power to 232hp.
1987: Sebuah mesin varian turbocharged meningkatkan kekuatan untuk 232hp.
1993: The Supra Mark IV arrives, with supercar aspirations -- shorter, lower and wider than its predecessor. The base 3.0-liter inline-six made 220hp, while the 320hp sequential twin-turbo was the most power ever put under the hood of a Toyota-badged vehicle. The turbo could reach 60 mph in less than five seconds.
1993: The Supra Mark IV tiba, dengan aspirasi supercar - lebih pendek, lebih rendah dan lebih lebar dari pendahulunya. Dasar 3.0-liter inline-enam membuat 220hp, sedangkan 320hp sequential twin-turbo yang paling kekuatan yang pernah diletakkan di bawah kap kendaraan Toyota-badged. Turbo bisa mencapai 60 mph dalam waktu kurang dari lima detik.
1996: The strong yen pushes the Supra's U.S. sticker price beyond $40,000 -- far too steep for many buyers. Sales plummet. Toyota releases a stripped Supra with a $31,000 sticker price. It doesn't help.
1996: Yen yang kuat mendorong US harga stiker Supra melampaui $ 40.000 - terlalu curam untuk banyak pembeli. Penjualan menurun. Toyota melepaskan Supra dilucuti dengan harga stiker $ 31.000. Itu tidak membantu.

1999: Toyota stops building the Supra. A trickle of sales continues into 2000.
1999: Toyota berhenti membangun Supra. Sebuah tetesan penjualan terus berlanjut ke tahun 2000.

http://www.autonews.com/article/20140121/OEM03/140129977/a-brief-history-of-the-toyota-supra

Tidak ada komentar:

Posting Komentar