Sabtu, 02 Januari 2016

Advance Transmission Control Units


Advance Transmission Control Units

Advance Transmission Control Units


Modern day cars are offered with both Automatic and Manual Transmission as per the customer choice. In comparison to manual transmission, automatic transmissions enhance the driving comfort and also fuel efficient as it independently determines the point where engines run most efficiently. There are various aspects to discuss about the Advancement of Technology in Transmission Control Units.

Dibandingkan dengan transmisi manual, transmisi otomatis meningkatkan kenyamanan berkendara dan juga bahan bakar efisien karena secara independen menentukan titik di mana mesin berjalan paling efisien. 

Going High-tech: Modern Transmission Control Units are designed to meet high precision digital intelligence in order to find out engine’s ideal operating point, the control unit posses high-tech computer enabling complex operation of various kinds of automatic transmission systems.  The processing speed of a modern transmission unit is incredibly faster than the computers used in the lunar mission.

 Modern Unit Transmission Control dirancang untuk memenuhi presisi tinggi intelijen digital untuk mengetahui titik operasi yang ideal mesin, yang dimiliki unit kontrol komputer berteknologi tinggi memungkinkan operasi kompleks dari berbagai macam sistem transmisi otomatis. Kecepatan pemrosesan dari unit transmisi modern sangat lebih cepat dari komputer yang digunakan dalam misi ke bulan.

Conventional Automatic: A conventional automatic transmission uses various programs stored in the control unit to shift the gears. Most of cars are equipped with a switch strategically placed on the steering helping the drivers to shift gears avoiding errors and adds precision transmission power. Most common conventional transmission is designed with 6 gears though some ultra-efficient versions are designed with 9 gears.

 Sebuah transmisi otomatis konvensional menggunakan berbagai program yang tersimpan dalam unit kontrol untuk menggeser gigi. Sebagian besar mobil dilengkapi dengan saklar strategis ditempatkan pada kemudi membantu pengemudi untuk oper menghindari kesalahan dan menambah daya transmisi presisi. Kebanyakan transmisi konvensional umum dirancang dengan 6 gigi meskipun beberapa versi ultra-efisien dirancang dengan 9 gigi.

Automated Manual Transmission: An Automated Manual Transmission, abbreviated as AMT, is a combination of manual and automatic transmission. It offers the best of comfort and convenience of an automatic with an individual control of manual transmission. The clutch opens during the idling condition and utilizes the energy generated when it’s closed. This transmission drastically reduces carbon emissions and saves fuel in the process.

  Sebuah Transmisi Manual otomatis, disingkat AMT, adalah kombinasi dari transmisi manual dan otomatis. Ini menawarkan yang terbaik dari kenyamanan dan kemudahan otomatis dengan kontrol individu dari transmisi manual. Kopling terbuka selama kondisi idling dan memanfaatkan energi yang dihasilkan ketika itu ditutup. Transmisi ini secara drastis mengurangi emisi karbon dan menghemat bahan bakar dalam proses.

Dual Clutch Automated Transmission: This type of transmission comprises two separate transmissions. One is used for even gear shift and other one for odd gear shift. Both clutches shift back and forth between the transmissions within a fraction of second, allowing precision gear shift. The complex coordination in a dual clutch transmission is possible due to sophisticated transmission control system by a powerful processing.

Ganda Transmisi Kopling Otomatis: Jenis transmisi terdiri dari dua transmisi yang terpisah. Satu digunakan untuk pergeseran bahkan gigi dan satu lainnya untuk gear shift aneh. Kedua cengkeraman bergeser bolak-balik antara transmisi dalam sepersekian detik, yang memungkinkan perpindahan gigi presisi. Koordinasi kompleks dalam transmisi kopling ganda ini dimungkinkan karena canggih sistem kontrol transmisi oleh proses yang kuat.

Continuously Variable Transmission: Abbreviated as CVT, used without any shifting points that completely eliminates shifting response delays. As result, allowing the driver to accelerate accurately without any interruptions as the driving force is available all the times. The vehicle does not even shift back and forth between fixed shifting points, a feature most essential during steep inclines. CVT is widespread in Asia and North American markets.

Continuously Variable Transmission: Disingkat CVT, digunakan tanpa poin pergeseran yang benar-benar menghilangkan pergeseran keterlambatan respon. Akibatnya, memungkinkan pengemudi untuk mempercepat akurat tanpa interupsi sebagai kekuatan pendorong tersedia semua kali. Kendaraan bahkan tidak bergeser bolak-balik antara tetap poin pergeseran, fitur yang paling penting selama curam condong. CVT tersebar luas di Asia dan Amerika Utara pasar.

e-Clutch: An e-Clutch provides the comfort of any automated to a manual transmission in a cost effective way.  Drivers can shift into gear one by just stepping into gas pedal, the e-Clutch automates the clutch but not the transmission. The clutch pedal produces an electrical signal and sends it to the actuator, which decouples the clutch. This affordable transmission acts as an alternative to a fully automated transmission essentially useful for the drivers of compact cars who find themselves in a stop and go traffic within the urban spheres.

 Sebuah e-Clutch menyediakan kenyamanan setiap otomatis untuk transmisi manual dengan cara biaya yang efektif. Driver dapat bergeser menjadi satu gigi dengan hanya melangkah ke pedal gas, e-Clutch mengotomatisasi kopling tapi tidak transmisi. Kopling pedal menghasilkan sinyal listrik dan mengirimkannya ke aktuator, yang decouples kopling. Transmisi terjangkau ini bertindak sebagai alternatif untuk transmisi otomatis dasarnya berguna untuk pengemudi mobil kompak yang menemukan diri mereka dalam berhenti dan pergi lalu lintas dalam bidang perkotaan.

Coasting: The e-Clutch manual transmission can also benefit fuel efficient coasting functions, which is only possible with automatic transmissions. Coasting expands on the well-known start-stop function and enables additional fuel savings of up to ten percent. When this function is used, the engine not only switches off at traffic lights, but also while the vehicle is moving.

 Transmisi manual e-Clutch juga bisa mendapatkan keuntungan fungsi meluncur efisien bahan bakar, yang hanya mungkin dengan transmisi otomatis. Meluncur memperluas terkenal start-stop fungsi dan memungkinkan penghematan bahan bakar tambahan hingga sepuluh persen. Ketika fungsi ini digunakan, mesin tidak hanya mati di lampu lalu lintas, tetapi juga saat kendaraan bergerak.

http://www.automotive-technology.com/articles/id/advance-transmission-control-units

Tidak ada komentar:

Posting Komentar